Museumkaart verlengen

Verleng je Museumkaart en steun de musea!

Heb je een mail van ons ontvangen en heb je nog vragen? Bekijk het filmpje.

Verleng je Museumkaart juist nu. Met je Museumkaart help jij de musea! 90% van de inkomsten uit de Museumkaart gaan naar de musea zelf. En dat hebben ze nu meer nodig dan ooit…

Een voorbeeld van een Museumkaart

Hoe kan ik mijn Museumkaart verlengen?

Een paar weken voordat je Museumkaart verloopt ontvang je automatisch bericht van ons. Heb je geen bericht ontvangen? Mail ons dan.

Helaas is betalen via automatische incasso niet meer mogelijk. Je moet dus actief de Museumkaart verlengen. Betalen kan op meerdere manieren:

  • Betalen met de QR code in de mail of brief

  • Log in op je Mijn Museumkaart account en klik op de link ‘kaart verlengen’

  • via acceptgiro als je die hebt ontvangen i

  • Dgitaal overmaken kan ook. Vergeet dan niet het betalingskenmerk erbij te vermelden

Betalen met QR code

Betalen kan nu op een nieuwe manier. In het filmpje zie je hoe.

Heb je een brief of email ontvangen met een QR-code? Dan kun je deze scannen met de camera op je telefoon om veilig en snel te betalen via je bankieren app. Je kunt uiteraard ook zelf naar je bankieren app gaan en daar het bedrag digitaal aan ons overmaken. Vergeet dan niet het betalingskenmerk erbij te vermelden!

Veelgestelde vragen over het verlengen van de Museumkaart

  • Je krijgt van ons automatisch bericht 4/5 weken voordat je Museumkaart afloopt. Wil je meteen verlengen? Log in op Mijn Museumkaart en verleng je Museumkaart daar vandaag nog.

    Ivm een nieuw systeem sinds augustus moet elke kaarthouder een nieuw wachtwoord aanvragen. Houd je Museumkaart bij de hand en vraag hier een wachtwoord aan.

    Het stilzwijgend verlengen van jouw Museumkaart is niet meer toegestaan. Daarom is automatische incasso niet meer mogelijk.

  • Iedereen waarvan de kaart binnen een maand verloopt, ontvangt een mail/brief met een verlengvoorstel. Controleer ook de spam box en voeg eventueel service@e.museumkaart.nl toe aan je favorieten.

    Na betaling ontvang je de Museumkaarten binnen 5 werkdagen thuis. Betalen kan via Ideal of QR code die is gekoppeld aan jouw verlenging.

    Heb je meerdere kaarten en wil je ze niet allemaal verlengen? In de Mijn Museumkaart kan je via verlengen aangeven welke kaarten je wilt verlengen. Of stuur een mail naar de klantenservice@museumkaart.nl met je naam en kaartnummers met daarbij welke je wel en niet wil verlengen en je krijgt een nieuw betaalverzoek.

  • Een nieuwe Museumkaart kost € 64,90. Als je de Museumkaart verlengt via onze brief, mail of via Mijn Museumkaart, krijg je € 4,95 korting en betaal je automatisch € 59,95 in plaats van € 64,90.

    Voor de Museumkidskaart en de Jongerenkaart betaal je automatisch € 27,50 in plaats van € 32,45. Je betaalt ook € 4,95 minder bij verlengen via onze brief, mail of via Mijn Museumkaart.

  • Naast betalen via de digitale bankieren-app kun je nu ook betalen door de QR-code te scannen. Scan de QR-code met je telefooncamera. Je komt direct in het iDeal betaalproces van jouw Museumkaart. Heeft jouw camera nog geen QR-scan, download dan een iDeal QR-scan-app in de App Store. Op deze wijze hoef je alleen nog akkoord te geven op de betaling voor de nieuwe Museumkaart. Onze bankrekeningnummers zijn;

    • Aankoop Museumkaart via IDEAL - NL95ABNA0626918871
    • Verlengen via acceptgiro - NL41ABNA0455133425
    • Scannen QR-code verlengen - NL04 ADYB 2017400157
  • Scan de QR-code met je camera op je telefoon (niet in je bank app). Je komt direct in het iDeal betaalproces van jouw Museumkaart. Heeft jouw camera nog geen QR-scan, download dan een iDeal QR-scan-app in de App Store. Zo hoef je alleen nog akkoord te geven op de betaling voor de nieuwe Museumkaart.

  • Ja, betalen met de QR-code is veilig. Nadat je de QR-code hebt gescand, vult hij automatisch het rekeningnummer of het betalingskenmerk in.

  • Alle kaarthouders krijgen extra looptijd voor de dagen dat musea gesloten zijn. Als het goed is heb je van ons persoonlijk bericht gekregen over je nieuwe einddatum. Omdat de Museumkaart tijdens de sluiting is verlengd en we je een nieuwe kaart hebben toegestuurd, zijn alle extra dagen die je nog tegoed had op de NIEUWE kaart bijgeschreven. In de Mijn Museumkaart-omgeving kun je controleren welke kaart nu actief is. Deze kaart moet je meenemen naar het museum.

  • Als in jouw huishouden 2 of meer Museumkaarten zijn met verschillende vervaldata en die data liggen binnen 6 weken uit elkaar, dan is dit bedrag voor de Museumkaarten samen. De start- en einddatum van de verschillende kaarten blijven zoals ze nu zijn.

  • Je ontvangt de Museumkaart 2 weken na betaling. Als je je nieuwe Museumkaart binnen hebt, kun je hem meteen gebruiken. Je oude kaart is vanaf dat moment niet meer geldig.

    Heb je de Museumkaart niet gekregen? Neem dan contact op met de klantenservice. Het is wel belangrijk dat je dit meldt binnen 6 weken na de vervaldatum van je oude kaart. Neem dus zo snel mogelijk contact op met de klantenservice. Dat kan telefonisch: 0900 - 40 40 910, op werkdagen van 9-17 uur, of per e-mail: klantenservice@museumkaart.nl.