Openingstijden, adres & telefoonnummer

Museum van Bommel van Dam in Venlo
Binnenzijde Duikbril
Duikbril museum van Bommel van Dam

Museum van Bommel van Dam was in 1971 het eerste museum voor moderne kunst in Limburg. Je vindt er een divers aanbod aan wisselexposities over schilder- en tekenkunst, beeldhouwkunst en fotografie.

Laat je verrassen in museum van Bommel van Dam, hét museum voor moderne en hedendaagse kunst & design van Noord-Limburg. Ontdek het zelf!

Het gebouw

Voorheen postkantoor, nu museum. Dat zie je terug in de gevel van het Rijksmonument: de structuur van enveloppen vormde de inspiratie voor de goudkleurige gevel. Een echte blikvanger in de Venlose stadsentree.

Open voor iedereen

Een groot deel van het museum is gratis toegankelijk: alleen voor de expositieruimtes op de begane grond en 1e verdieping is een entreekaartje nodig.

Duikbril

Het opvallende venster dat uit het dak steekt noemen wij de Duikbril. Vanwege de vorm, maar ook omdat je er een heel bijzondere blik op Venlo hebt. Mooie bijkomstigheid: je hebt er geen entreekaartje voor nodig.

Tentoonstellingen

Met twee grote expositieruimtes, kabinetten en kunstobjecten door het gebouw is er altijd genoeg te zien op het gebied van moderne en hedendaagse kunst. Kijk voor onze actuele tentoonstellingen op www.vanbommelvandam.nl/tentoonstellingen.

Projecten

Zowel binnen als buiten de museummuren werken we aan projecten, gericht op actuele maatschappelijk vraagstukken. Meer weten? Kijk op: www.vanbommelvandam.nl/projecten.

Collectie

Onze collectie is ontstaan uit de schenking van de privéverzameling van Maarten en Reina van Bommel - van Dam. Een brede collectie moderne en hedendaagse kunst van (inter)nationaal bekende kunstenaars, die is uitgegroeid tot ruim 14.000 werken.

Stijlkamer

In het museum hebben oprichters Maarten en Reina van Bommel - van Dam een ereplaats op verdieping -1. In hun eigen huiskamer komen ze tot leven als Pepper’s Ghost. Hier vertellen ze je over hun passie voor kunst en levenswerk: museum van Bommel van Dam.

Nog geen Museumkaart?

Faciliteiten

• Museumwinkel
  • Rolstoeltoegankelijk