Openingstijden, adres & telefoonnummer

Hoogstraat 164-166
2851 BE Haastrecht

Exterieur van museum Paulina Bisdom van Vliet
Het woonhuis in Haastrecht heeft de allure van een stadspaleis
De Werkkamer van museum Paulina Bisdom van Vliet
De inrichting van veertien grote kamers is nog in originele staat

Ga op bezoek bij een dame uit een rijke regentenfamilie. In Museum Paulina Maria Bisdom van Vliet staat de tijd al bijna 100 jaar stil. Dwalend van kamer naar kamer tikken oude klokken de uren weg.

Beleef de rijkdom uit de 19de eeuw. Het museum is sfeervol ingericht en laat de rijkdom zien van een rijke familie. De familie Bisdom van Vliet had een invloedrijke positie binnen de regionale politiek. In elke kamer is de rijkdom terug te zien in de meubelstukken, schilderijen en uitbundig versierde gordijnen. Het huis geeft je een bijzonder kijk in de woning van een rijke Nederlandse familie in de 19de eeuw.

Paulina Maria Bisdom van Vliet

De laatste bewoner van het huis was Paulina le Fèvre de Montigny - Bisdom van Vliet. De vader en grootvader van Paulina waren beide burgemeester van Haastrecht geweest. Paulina was een sociaal betrokken vrouw. Ze stichtte een meisjesschool en steunde tal van verenigingen in Haastrecht. Toen Paulina in 1923 was overleden, werd het huis een museum. Tot op de dag van vandaag is er niks veranderd aan de inrichting van het huis.

Nog geen Museumkaart?

Faciliteiten

• Parkeergelegenheid voor auto's
Meer informatie op de museumsite