Openingstijden, adres & telefoonnummer

Koornmarkt 67
2611 EC Delft

Museum Paul Tetar van Elven in Delft
Het interieur van het museum behoort tot de best bewaarde interieurs van de 19e eeuw
Het interieur van het museum behoort tot de best bewaarde interieurs uit de 19e eeuw
Paul Tetar van Elven schilderde voornamelijk portretten en historiestukken
Zelfportret van de schilder

Het interieur van Museum Paul Tetar van Elven hoort bij de 100 best bewaarde 19e-eeuwse interieurs. Neem een kijkje in het woonhuis en atelier van de kunstenaar, die het een bijzondere stempel gaf.

Kunstschilder, verzamelaar en leraar handtekenen Paul Tetar van Elven woonde van 1864 tot 1894 in dit grachtenpand aan de Delftse Koornmarkt. De kunstenaar schilderde vooral portretten, historiestukken en kopieën naar oude meesters waarvan een selectie in het museum hangt.

Persoonlijke stempel

Paul Tetar van Elven gaf het huis een bijzondere en persoonlijke stempel. Als hommage aan de oude meesters liet hij in 1886 het plafond van de salon met hun namen beschilderen door Abraham Gips, zijn opvolger aan de Polytechnische School. De kamers zijn verder ingericht met antieke meubels, oosters porselein en Delfts aardewerk en geven zo een goed beeld van het leven van de 19e-eeuwse bourgeoisie.

Museumkaart geldig

Nog geen Museumkaart?

Faciliteiten

• Museumwinkel