Daimler DK400 Golden Zebra Coupé     Auto met Zebra-bekleding.

Lady Docker

Dit is het laatste meesterwerk van Lady Docker en tevens haar meest wellustige en extravagante automobiel uit de serie Docker-specials. Als directeur van Hooper & Co, een onderdeel van de Daimler groep, haalde Lady Docker de krantenkoppen met een reeks van 5 showmodellen, waarvan het hoogtepunt de Golden Zebra was.

De Golden Zebra

De buitenkant van deze sensationele auto was afgewerkt in effen ivoorwit celluloselak met vergulde sierlijsten. Het interieur was voorzien van bladgoud, ivoor en zebrahuiden, met een bagageruimte vol ongelooide huidkoffers en extraveilige Bramah-sloten.

Luxueus interieur

Alle cocktail- en toiletartikelen waren vervaardigd uit ivoor, geslepen glas of goud. Zelfs een vergulde paraplu behoorde tot de extravagante details.

Einde van de Docker Daimlers

Met de introductie van de Golden Zebra kwam ook direct een einde aan de Docker Daimlers. Het echtpaar Docker werd uit de raad van bestuur verwijderd vanwege de kosten van hun extravagante levensstijl, die ze probeerden af te schrijven als zakelijke kosten.

Louwman Museum

Leidsestraatweg 57