Openingstijden, adres & telefoonnummer

Het gebouw van GRID Grafisch Museum Groningen
GRID Grafisch Museum Groningen
Workshop Werkmantechniek
Doe mee aan een workshop werkmantechniek, drukken met pen en foam, lino snijden of stof bedrukken
Museumkaart ontdekt GRID

GRID is tijdelijk gesloten.

In GRID maak je kennis met de geschiedenis en toekomst van het grafisch vernuft. Kinderen en volwassenen kunnen aan de slag met grafisch ontwerp, letterzetten, druktechnieken en boekbinden.

Museum in bedrijf

Boeken, kranten en posters komen tegenwoordig met computers en razendsnelle machines tot stand. In GRID maak je kennis met de geschiedenis en toekomst van dit grafisch vernuft. De historische persen en de hypermoderne risograaf, de zetmachines en de apparaten in de boekbinderij, alles werkt.

Zien & doen

In de 2 workshopruimtes en de hedendaagse studio kun je zelf aan de slag met ontwerpen, drukken en boekbinden. In het Werkmanatelier, waar een deel van zijn oorspronkelijke drukkerij is opgesteld, is te zien en te ervaren hoe de bekende Groningse drukker-kunstenaar zijn unieke druksels maakte.

De wisselexposities in GRID belichten diverse facetten van het grafisch vak, de grafische geschiedenis en de grafische kunst.

Nog geen Museumkaart?

Faciliteiten

• Drinken
  • Parkeergelegenheid voor auto's