Frans Hals Museum

Herfstvakantie in het Frans Hals Museum

21 oktober 2023 t/m 29 oktober 2023

Activiteit

Deze activiteit is afgelopen.

In de herfstvakantie kun je van alles zien en doen in het Frans Hals Museum op het Groot Heiligland. Van fotoworkshops tot familietours en van De Dikke Doe- en Luistertour tot Museumnacht Kids. Wist je dat kinderen t/m 18 jaar altijd gratis toegang hebben?

Fotoworkshop Blik op Haarlem

Wil je beter leren fotograferen? Doe dan mee aan de nieuwe fotoworkshop Blik op Haarlem. Je krijgt een korte rondleiding langs schilderijen uit de collectie. Daarbij ontdek je hoe je persoonlijkheid, compositie, kleurgebruik en achtergrond verwerkt in je allerbeste foto. Daarna ga je zelf aan de slag in onze fotostudio. Met props geef je jezelf een nieuwe look, en kies je welk stadsgezicht daar het best bij past. Jouw favoriete foto neem je direct uitgeprint mee naar huis! Voor de fotoworkshop geldt een toeslag.

Familietour

Of ga op familietour. Ontdek verhalen en doe mee met leuke opdrachten die je anders laten kijken naar de schilderijen en naar elkaar. Waarom is Frans Hals de beroemdste schilder van Haarlem? Waar zit de kat in het poppenhuis? Schilder je een stad altijd zoals die er echt uit ziet? En welke verhalen bedenk jij bij de kunst? Voor de familietour geldt een toeslag.

Speurtocht & De Dikke Doe- en Luistertour

Heb je zin zélf op stap te gaan? Pak dan een speurtocht, of beluister De Dikke Doe- en Luistertour. Daarin speel je kijkspelletjes, verkleed je jezelf als schutter, en kun je sommige kunst zelfs ruiken en voelen! Je luistert naar spannende verhalen én naar de mening van andere kinderen over de schilderijen in het museum.

Museumnacht Kids Haarlem 2023

Het Frans Hals Museum doet natuurlijk ook mee aan de Museumnacht Kids Haarlem op 21 oktober. Het thema is ‘helden’! Maak je eigen superhelden masker, poseer in de photobooth met je zelfgemaakte sjerp, speel een potje museumbingo of luister naar onze verhalenvertellers. Zin om helemaal los te gaan? Kom dan dansen op ons gemaskerde bal, DJ Happy Power draait in onze eigen discotheek de beste hits! Kijk op de museumsite voor het hele programma en tickets.

Deze activiteit is afgelopen. Je kunt hier niet meer aan deelnemen.

Bekijk alle actuele activiteiten op Zien & doen

Leeftijd