Openingstijden, adres & telefoonnummer

Cobra Museum voor Moderne Kunst in Amstelveen
Tentoonstellingszaal in het museum
Kunstwerken van Míro tentoongesteld

De Cobra-beweging (1948-1951) bracht in het midden van de 20e eeuw in Nederland een doorbraak in de moderne kunst teweeg. Het Cobra Museum is hét museum over deze roemruchte beweging.

Experiment & expressie

Het museum is de plek die – geheel in de geest van Cobra – experiment en expressie in de kunst benadrukt. Het museum bezit een grote Cobra-verzameling met kunstwerken en documentair materiaal die continu wordt uitgebreid en waarmee diverse presentaties worden gemaakt. Het museum is een internationaal expertisecentrum op het gebied van het erfgoed van Cobra. Het onderzoekt, en adviseert internationale collega-musea.

Tussen maatschappij en kunst

Het Cobra Museum voor Moderne Kunst in Amstelveen bestaat sinds 1995 en maakt het erfgoed van de Cobra-beweging zichtbaar en houdt het gedachtegoed van de kunstenaars van de beweging levend. Dat gedachtegoed is veel breder dan de kunstwerken en de poëzie die het voortbracht. De Cobra-kunstenaars bezaten een werkattitude die ook nu relevant is. Ze zochten naar de verbinding tussen het volk en de kunst. Ze spraken zich uit over de vorming van de maatschappij. Ze werkten als groep samen, inspireerden elkaar en genereerden samen meer impact.

Nog geen Museumkaart?

Faciliteiten

• Restaurant
  • Drinken