Opa Jan op reis

Opa Jan gaat schoonmaken in Janboel     Een afbeelding uit één van de 8 kinderboeken over Opa Jan die Marius van Dokkum schreef èn illustreerde     Copyright Marius van Dokkum

Opa Jan is een slimme, maar chaotische man die alles een beetje onhandig doet. Hij heeft heel veel huisdieren en een huishouden van Jan Steen. In zijn huis is het een echte Janboel. Opa Jan beleeft veel avonturen.

Kinderboekillustraties

Onder de titel Opa Jan zijn acht humoristische prentenboeken verschenen. De chaotische Opa Jan is de hoofdpersoon. Opa Jan is een echte rommelkont met héél veel huisdieren. Voor hem is niets te gek en de avonturen zijn altijd spannend. Ze zijn doorspekt met de typische Marius van Dokkum humor.

Thema's

Marius van Dokkum heeft 8 thema's met hilarische tekeningen in de serie van Opa Jan. De onderwerpen zijn Opa Jan op Weg, Opa Jan in de puree, Opa Jan en zijn beroemde vrienden , de dieren van Opa Jan en Thuis bij Opa Jan. De vrolijke kleuren zijn kenmerkend voor de Opa Jan tekeningen.

Schoonmaken in Janboel

Opa Jan gaat op de brommer richting Janboel om daar schoon te maken. Opa Jan zet zijn hulp vastgebonden achterstevoren op de brommer. Goed gehumeurd als altijd gaat hij, met een grote rookpluim, op de heuvel op.

Zie jij op de tekeningen nog meer dingen zoals alléén Opa Jan dat zou doen?

Anton Pieck Museum

Noordwal 31