Openingstijden, adres & telefoonnummer

ma - di 10:00 - 17:00 uur
Prins Willem Alexanderhof 5
2595 BE Den Haag

Breitner, Gezicht op de Langebrug over het Rokin te Amsterdam, foto collectie RKD
Foto van George Hendrik Breitner uit de collectie van het RKD
De publieksruimte van het RKD
Publieksruimte van het RKD - Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis
De expositieruimte van het RKD - Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis
Expositie in het RKD - Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis

RKD, het Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis, is een van de belangrijkste documentatie- en onderzoeksinstellingen ter wereld. Als kennisinstituut werkt het RKD nauw samen met musea, erfgoedinstellingen, universiteiten en particuliere instellingen.

Collectie- en publieksfunctie

Het RKD heeft naast een onderzoeksfunctie een collectie- en een publieksfunctie. Ze beheert unieke archieven, documentatie- en fotomateriaal en de grootste kunsthistorische bibliotheek over de Westerse kunst van de late middeleeuwen tot heden, met een focus op de kunst van de Nederlanden in internationale context. Naast schilder-, teken- en beeldhouwkunst, beslaan de collecties ook monumentale kunst, moderne media en vormgeving. De collecties zijn zowel digitaal als in de studiezaal te raadplegen.

Museumkaart niet geldig

Zien & doen in RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis