Philips Museum

Eyecatchers

25 maart 2022 t/m 23 oktober 2023

Tentoonstelling

Deze activiteit is afgelopen.

Tussen 1910 en 1965 liet Philips vele bijzondere reclameontwerpen maken door bekende kunstenaars en ontwerpers. Het waren de hoogtijdagen van de grafische kunst in de reclame. Eyecatchers laat het originele drukwerk zien en toont ook enkele voorstudies.

Reclame

Philips had het belang van reclame al vroeg in de gaten. Rond 1910 verschijnen de eerste opvallende reclameposters. Kunstenaars en ontwerpers krijgen opdrachten met veel vrijheid en ruimte voor eigen inbreng, wat een grote variatie aan werken oplevert. Onder leiding van Louis Kalff, de eerste designdirecteur van Philips, komt meer harmonie in de reclame-uitingen van Philips, zoals de gestandaardiseerde typografie van de bedrijfsnaam. Met de komst van de radio in de jaren 20 en de toenemende welvaart in de naoorlogse periode neemt grafische reclamekunst een hoge vlucht. Vanaf de jaren 60 maken getekende en geschilderde illustraties echter steeds meer plaats voor fotografie.

Originele ontwerpen

Eyecatchers laat de originele posters, brochures, boekenleggers en meer zien. De expositie nodigt je uit naar bijzondere details te kijken en geeft daarbij uitgebreide achtergrondinformatie. Je ziet ook enkele oorspronkelijke ontwerpen in plakkaatverf, naast het uiteindelijke drukwerk.

Deze activiteit is afgelopen. Je kunt hier niet meer aan deelnemen.

Bekijk alle actuele activiteiten op Zien & doen

Datum

25 maart 2022 t/m 23 oktober 2023

Juni 2024
Ma Di Wo Do Vr Za Zo
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Locatie

Philips Museum

Emmasingel 31
5611 AZ Eindhoven
Route plannen Route plannen

+31 40 - 23 59 030

Vandaag open van 11:00 tot 17:00 uur

Openingstijden voor aankomende week
Dag Openingstijden
wo - zo 11:00 - 17:00 uur
ma Gesloten
Bekijk alle openingstijden

Nog meer ontdekken