Oyfo Techniekmuseum

Lezing AI-expert Judith van Stegeren

maandag, 2 oktober 2023

Deze activiteit is afgelopen.

Wat maakt Articifial Intelligence - AI - nuttig en hoe maken wij het zo nuttig mogelijk? We maken er volop gebruik van en zijn tegelijk angstig doordat we de gevolgen van AI nog niet kunnen overzien. AI-expert Judith van Stegeren neemt je op 2 oktober graag mee in de wereld van AI.

AI-geletterdheid

AI-systemen zoals ChatGTP gaan niet meer weg uit onze samenleving, dus de beste reactie is: ermee leren omgaan. Naast digitale geletterdheid hebben we ook AI-geletterdheid nodig. Kortom: we moeten met z'n allen op onderzoek uit. Waar kun je deze technologie allemaal voor gebruiken? In wat voor soort taken is het juist heel slecht? Zijn er ook risico's aan verbonden? Judith komt in haar lezing in gewone taal bij Oyfo Techniekmuseum uitleggen wat ChatGTP en aanverwanten nou precies zijn, wat we er mee kunnen en waarom we ons - geen - zorgen moeten maken.

Judith van Stegeren

Judith van Stegeren is onderzoeker en machine learning engineer. In 2022 promoveerde zij aan de Universiteit Twente op taaltechnologie. Nu is ze CEO van Datakami, een jong AI-consulting bedrijf dat bedrijven adviseert op het gebied van taalmodellen, oftewel large language models zoals ChatGTP. Het bedrijf werkt samen met startups en venture capital firms uit de hele wereld, en biedt expertise aan technische bedrijven met AI-gerelateerde producten en diensten. Judith krijgt regelmatig uitnodigingen te spreken over nieuwe taaltechnologie, AI in het bedrijfsleven, en de impact van AI op de maatschappij.

Praktisch

De lezing is op 2 oktober van 20-22 uur voor volwassen. Bijwonen kost € 8,50, de Museumkaart is deze avond niet geldig. Gericht op de praktische invulling van AI. Wat kan en wat niet en hoe kunnen we dit zo effectief mogelijk gebruiken.

Deze activiteit is afgelopen. Je kunt hier niet meer aan deelnemen.

Bekijk alle actuele activiteiten op Zien & doen

maandag, 2 oktober 2023