Het meest noordelijke hunebed van Nederland

Het meest noordelijke hunebed van Nederland     Het hunebed dat in het dorpje Heveskes is gevonden staat nu te schitteren in het MuzeeAquarium. Ontdek hoe het dagelijks leven eruit zag in de oertijd en hoe de hunebed een onderdeel vormde van de cultuur.

Een zeldzaam museumstuk dat je niet mag missen: het hunebed dat in 1982 bij het dorpje Heveskes, vlakbij Delfzijl, is gevonden. Het hunebed is toen overgebracht naar het museum en vormt een pronkstuk van de collectie.

In de nieuwe presentatie is achter het hunebed een daglichtwand geplaatst, met een artist impression van het leven in de oertijd. Zo krijg je een beeld van de historische context en is het niet alleen een object. In een hunebed werden overigens geen doden begraven, zoals veel mensen denken, maar men zette er crematieresten bij.

Muzeeaquarium Delfzijl

Zeebadweg 7