Woensdag 21 april: Laat jezelf stralen

Fashion for Good buitenkant gebouw

De laatste tijd konden we helaas niet vaak weg, geen feestjes voor een beetje dress-up. Maar nu de Museumweek in volle gang is heb je alle reden om je feestelijk aan te kleden! Daarom hebben we vandaag wat tips om de beste looks van de hele museumwereld te krijgen.

Vandaag organiseert het Textielmuseum de workshop ‘Customize je fashion item!’ In deze activiteit ontdek je hoe je je outfit kunt omtoveren van een stuk textiel tot een statement, aan de hand van een zelfontworpen borduursel.

Wil je eens een andere manier van versieren? Dan organiseert Museum Het Schip elke dag van 11.00 tot 17.00 een workshop Batikken. Deze traditionele Javaanse manier van textiel kleuren gebruikt kaarsvet om de schildergebieden te onderscheiden. Klik hier om alle benodigdheden te bestellen!

Mocht je nou geen inspiratie hebben, kijk dan eens bij de Virtuele Sneak Peek van de GROW-tentoonstelling in Fashion for Good. Tijdens een rondleiding door deze tentoonstelling laat het personeel je zien hoe biomaterialen de toekomst zijn voor de mode-industrie: van stof van fruitschillen tot paddenstoelen-leer, van spinnenzijde tot verf gemaakt door bacteriën en algen.

Helemaal mooi aangekleed? Dan hebben we nog veel meer activiteiten waar je je looks kan showen! Kijk op museum.nl voor de complete lijst. En doe mee aan de Museumkids Escape Game, waar je het mysterie van de verdwenen pronkstukken kan ontrafelen. Wil je meer tips voor tijdens de Museumweek? Volg ons dan op social media - op Facebook en @MuseumweekNL op Twitter en Instagram. Hier zie je ook elke dag om 17.00 Museumweek met Splinter waarin Splinter Chabot je meeneemt naar een museum. Op naar een schitterende #Museumweek!