Gedragscode voor kids op Museumkids

We raden je aan deze Gedragscode te lezen, voordat je Museumkids gaat gebruiken. Hierin staan regels waar je je op Museumkids aan moet houden. Begrijp je niet alles? Vraag dan je ouders of voogd om hulp.

Museumkids is er speciaal voor kinderen tot en met 12 jaar. We willen dat het duidelijk en veilig is wat je op Museumkids kunt doen. Daarom vertellen we je het volgende.

Foto’s van jezelf of anderen

Als je een foto van jezelf gebruikt, kunnen anderen die ook zien. Denk er daarom goed over na of je een foto van jezelf kiest of een ander plaatje.

Als je foto’s wilt gebruiken van anderen of waar anderen op staan moet je wel even heel voorzichtig zijn! Willen die anderen dat wel? Weet je dat zeker? Zorg er daarom voor dat die anderen dat van tevoren hebben goedgevonden en ook dat je dat – dat goedvinden dus! - ook na een tijdje nog kunt laten zien. Dat voorkomt een hoop misverstanden en gedoe achteraf. Als je een foto instuurt die je niet zelf hebt gemaakt vraag dan ook even aan degene die de foto heeft gemaakt of die dat wel goed vindt.

Als je trouwens een foto wilt weghalen, kun je dat in je fotogalerij doen door op de foto te klikken en deze te verwijderen.

Regels

Het gebruik van Museumkids is leuk en moet ook leuk blijven. Dat betekent dat je op Museumkids niet mag:

• vloeken, stomme of gemene dingen zeggen of grove taal gebruiken;
  • andere kinderen pesten, uitsluiten, uitschelden of bedreigen;
  • persoonlijke dingen van andere kinderen of volwassenen op de
    website zetten (dat zijn privégegevens);
  • dingen op de website zetten die verboden zijn
  • foto’s, plaatjes of teksten van anderen op de website zetten;
  • reclame maken;
  • de website van Museumkids gebruiken op een manier die niet bedoeld is.

Als je niet zeker weet of je iets nou wel of niet mag doen op Museumkids, vraag dan even je ouders of een andere volwassene om raad.