Openingstijden, adres & telefoonnummer

vr 09:00 - 13:00 uur
Geert Grooteplein 21
6525 EZ Nijmegen

Het Museum voor Anatomie en Pathologie is gevestigd in het studiecentrum van het Radboudumc in Nijmegen

Hoe ons lichaam is gebouwd en hoe het zich ontwikkeld ontdek je in het Museum voor Anatomie en Pathologie, gevestigd in het studiecentrum van het UMC St. Radboud in Nijmegen. Bewonder de embryo's, foeten en preparaten van heel dichtbij.

Nieuwsgierig

Het Museum voor Anatomie en Pathologie bestaat uit 2 studie/expositiezalen: een studiezaal Anatomie en een studiezaal Pathologie. De tentoongestelde preparaten zijn mooi om naar te kijken en wekken de belangstelling: je wilt er meer over weten. De meeste zijn dan ook voorzien van begeleidende documentatie. Wil je uitgebreidere informatie, doe dan mee aan een rondleiding!

Kinderen kunnen een speurtocht doen en een reis maken door het menselijk lichaam. De speurtocht is verkrijgbaar in het museum.

Museumkaart niet geldig

Faciliteiten

• Restaurant
  • Drinken
  • Parkeergelegenheid voor auto's
Meer informatie op de museumsite
Ontdek ons breekbare begin

Dit preparaat toont een foetus van 21 weken oud. Soms blijft bij de geboorte een deel van de vruchtvliezen over het hoofd van het kind zitten, in de volksmond wordt dan gezegd dat het kind met de helm op geboren is.