Museum JAN

Ted Noten & co. - over waarde

4 oktober 2023 t/m 4 februari 2024

Deze activiteit is afgelopen.

Ted Noten viert dit jaar zijn dertigjarig jubileum als sieradenontwerper/kunstenaar. Ter ere daarvan is in Museum JAN zijn werk te zien. Noten bevraagt de functie van het sieraad aan de hand van thema’s als waarde originaliteit en status.

Ted Noten

Ted Noten (1956) schopt in zijn creatieve zoektocht tegen schenen en heilige huisjes, maar met de nodige humor. De wereld is zijn atelier. De inspiratie kan komen van verre reizen of toevallige ontmoetingen, zomaar op straat in Den Bosch. Nuchterheid en humor zijn kenmerkend voor Noten en tegelijkertijd is hij kritisch. In die bijzondere combinatie neemt hij zijn vakgebied en maatschappelijke thema’s scherp onder de loep. De materialen die hij gebruikt - zoals kauwgum en acrylaat - zijn onconventioneel en verrassend. Befaamd is de tas van Noten met revolver gegoten in acrylaat en de broches die de koper zelf vanuit kauwgum kon modelleren.

Wanna swap your ring?

Ted Noten en Museum JAN nodigen je uit deel te worden van het kunstwerk Wanna Swap Your Ring? Ruil jouw ring om voor een 3D-geprinte Miss Piggyring van Noten. Deze installatie is al in verschillende andere steden te zien geweest en het resultaat is overal anders. De ingeleverde ringen zijn onderdeel van het grote project The Ring Defines a City / The Ring Defines a Culture. Welke waarde geeft Amstelveen aan de ring?

& co.

Deelnemers aan de tentoonstelling Ted Noten & co. – over waarde zijn: Maarten Bel, Merle Bergers, Elsemarijn Bruys, Koos Buster, Das Leben am Haverkamp, Yamuna Forzani, Corrina Goutos, Kalkidan Hoex, Bastienne Kramer, Tirzo Martha, Jelle Mastenbroek, Ted Noten, Joyce Overheul, Lex Pott, Saar Scheerlings, Joana Schneider, Anton Shebetko, Sebastiaan Straatsma, Sanne Terweij, Studio Lernert & Sander, Georgina Treviño, Mart Veldhuis en Sander Wassink.

Deze activiteit is afgelopen. Je kunt hier niet meer aan deelnemen.

Bekijk alle actuele activiteiten op Zien & doen

4 oktober 2023 t/m 4 februari 2024