Openingstijden, adres & telefoonnummer

Binnenpad 52
8355 BT Giethoorn

Museum Giethoorn 't Olde Maat Uus
De buitenkant van het museum

Kijken hoe het leven vroeger was in Giethoorn? Dat kan in Museum Giethoorn ‘t Olde Maat Uus. Met persoonlijke verhalen van markante inwoners over turfwinning en bijzondere gebruiken.

Je bezoek aan Giethoorn begint in Museum Giethoorn 't Olde Maat Uus!

Kijken hoe het leven vroeger was in Giethoorn? Dat kan in Museum Giethoorn ‘t Olde Maat Uus. Uit persoonlijke verhalen van markante inwoners komt van alles naar voren over turfwinning en bijzondere gebruiken. Alleen hier kun je een authentieke Gieterse boerderij van binnen zien. Ook het vissershuisje en het botenhuis geven een unieke indruk van het eenvoudige bestaan in dit waterrijke dorp. Er is een film, museumwinkeltje met koffiehoek en er is genoeg te ontdekken voor kinderen.

Audiotour

Via de Audiotour kan je de toelichting op de verschillende tentoongestelde stukken beluisteren. Je krijgt bij de entree een Podcatcher te leen. Dit apparaatje is heel makkelijk te bedienen. Je ziet in het museum speciale informatiekaartjes, je richt de Podcatcher daarop en het apparaat start vanzelf. De Audiotour is ook beschikbaar in Engels, Duits en Chinees. Een Audiotour is inbegrepen in de entreeprijs.

Wisselexpositie

Er zijn regelmatig wisselende exposities in de expositieruimte in de Hendrik Maatzaal.

Museumwinkel

Op zoek naar een bijzonder cadeau of een leuk souvenir? Laat je verrassen in onze museumwinkel met nostalgische artikelen.

Koffiehoek

Onze selfservice koffiehoek is voorzien van koffie, thee en frisdrank. Geniet voor of na het museumbezoek van een drankje en de authentieke sfeer in de museumboerderij.

Nog geen Museumkaart?

Faciliteiten

• Parkeergelegenheid voor auto's
Meer informatie op de museumsite