Museum de Scheper

Kunst van Eibergse bodem op een zwoele zomerdag

3 juni 2023 t/m 30 september 2023

Deze activiteit is afgelopen.

Eibergse kunstenaars bieden de bezoeker gedurende de expositie van hun werken in museum de Scheper een verrassende kijk in hun creatieve wereld op divers vakgebied.

Cultuur & Historie

Museum de Scheper is een uniek historisch museum in het centrum van Eibergen. Het museum is inmiddels uitgegroeid tot een gerenommeerd en geregistreerd regionaal museum. Het is gevestigd in een voorname dorpsvilla en een authentieke 19e-eeuwse boerderij op één terrein.

Verborgen pareltjes

Wie denkt dat er in een historisch museum alleen maar een 'hoop stenen en antiek spul' te zien is, komt bedrogen uit. Het museum mag dan wel de grootste collectie boeken van de 17e-eeuwse dichter/dominee Willem Sluiter hebben en een indrukwekkende afdeling prehistorische archeologie met unieke vondsten, maar het biedt hedendaagse plaatselijke kunstenaars ook de gelegenheid hun werk in het museum tentoon te stellen.

Schatten van eigen bodem

Ook Eibergen heeft in de loop der jaren bekende kunstenaars voortgebracht. In de expositieruimte vind je keramiek van Hilde Grooters en Ria Ritman, beiden laten de natuur spreken via hun werk. Ook beeldend kunstenaar Marika Meershoek toont haar twee- en driedimensionale werk, haar atelier ligt op loopafstand van het museum. Een hot item anno 2023 is het recyclen van gebruikte materialen, iets dat recycle kunstenaar Bert Koerts toont via zijn indrukwekkende beelden van resthout en sloopstaal.

Aquarel, Acryl of...

In de schildershoek worden werken tentoongesteld van Betty Kloosterman, een veelzijdig kunstenares op het gebied van aquarel op doek, acryl en epoxy. Zij geeft al meer dan 23 jaar aquarelles. Inez Lacet toont haar kleurrijke, door de natuur geïnspireerde acrylschilderijen en Anneke Schelfer haar spontane en losjes geschilderde aquarellen. Deze rij kunstenaars wordt aangevuld met prachtig kantkloswerk van Dinie Wolterink en met de amateur-aquarellen van Jokes Reijgersberg.

Deze activiteit is afgelopen. Je kunt hier niet meer aan deelnemen.

Bekijk alle actuele activiteiten op Zien & doen

3 juni 2023 t/m 30 september 2023