Kunstmuseum Den Haag

Schilderen met de Haagse School

Vrijdag 3 mei van 14 tot 16 uur

Activiteit

Ontdek de schilderkunst van de Haagse School! Onder leiding van een enthousiaste museumdocent ga je zelf aan de slag met schetsen en schilderen. Het meesterwerk gaat natuurlijk mee naar huis!

Haagse School

Tijdens deze kinderworkshop bekijken je onder leiding van een enthousiaste museumdocent de schilderijen van bekende Haagse schilders uit de negentiende eeuw. In die tijd gingen kunstenaars niet alleen meer naar buiten om schetsen te maken in hun schetsboekje, maar dankzij de uitvinding van de verftube ook om te schilderen! Wat schilderden ze zoal buiten? De kinderen zien mooie landschappen, dieren, wolkenluchten en gaan zelf ook schetsen maken.

Kinderworkshop

Vervolgens gaan we in het museumatelier een schilderij maken op doek. Ga je schilderen in de traditie van de Haagse School of wordt het juist modern? En wat is het verschil? Gebruik je verf en penseel of laat je je inspireren door de bijzondere materialen, zoals echt schapenwol?

Tijdens de workshop worden kwalitatief goede en bijzondere materialen gebruikt. Wat gemaakt wordt, gaat natuurlijk mee naar huis!

Bezoekersinformatie

Let op: vooraf reserveren is nodig

Leeftijd

Voor 5 t/m 12 jaar