Nationaal Holocaustmuseum

Klanken van herinnering: Roma en Sinti

Vandaag van 15 tot 16:30 uur

Lezing

Kom jij ook op 17 mei naar het Nationaal Holocaustmuseum om deel te nemen aan een uniek evenement over de herinnering aan de vervolging van Roma en Sinti?

Klanken van herinnering

Tijdens deze middag zul je kennis maken met dit vaak vergeten hoofdstuk in de Nederlandse geschiedenis aan de hand van onder andere persoonlijke verhalen en muziek uit de Roma en Sinti gemeenschap. Daarnaast zal men samen reflecteren op een belangrijke vraag: waarom hebben veel Roma en Sinti tot op de dag van vandaag nog steeds een achtergestelde positie in de maatschappij?

Roma en Sinti

Lisa Weiss, die zich al jaren inzet voor de maatschappelijke positie van Roma en Sinti in Nederland, zal tijdens deze middag haar persoonlijke ervaringen en verhalen delen met het publiek. Zij wordt hierbij ondersteund door de meeslepende klanken van het Koninklijk Zigeunerorkest Roma Heina Mirando Weiss.

Bezoekersinformatie

Toegang is inbegrepen bij een entreeticket voor het museum.

Vandaag van 15 tot 16:30 uur

Nationaal Holocaustmuseum