Natuurlijk een mooie afsluiting!

De lommerrijke Trompenburg tuinen

Het laatste weekend van de Nationale Museumweek is aangebroken... En er is nog zoveel te zien en te doen! Dus we gaan nog even goed de bloemetjes buiten zetten.

Live vanuit de Hortus Botanicus in Leiden gaan rondleider en paleobotanicus Robbert Folmer en botanisch stoepkrijter Mathilde Simons op zondag 25 april live op Instagram om te praten over stoepplantjes en de nieuwe Stoepplantjes Zakgids! Dit is de eerste keer dat deze gids getoond gaat worden aan het publiek, en bedoeld om de vaak over het hoofd gekeken bijzondere planten tussen de stoeptegels eens goed in het zonnetje te zetten.

Heb je toch liever wat meer controle over je planten? Doe dan mee aan de online workshop Tuinontwerp, georganiseerd door de Trompenburg Tuinen & Arbotreum! Voor slechts €12,50 (€10 voor Museumkaarthouders) leer jij hoe je je tuin kunt omtoveren van een rijtje planten tot een echte eyecatcher.

Of ben je iets meer van het leven en laten leven? Tijdens deze activiteit van Micropia in Amsterdam ga je thuis op safari en ontdek je diertjes die je letterlijk over het hoofd hebt gezien: de microscopische dieren! Hiervoor heb je wel een paar gereedschappen nodig, kijk voor meer details bij de activiteit.

Er zijn natuurlijk nog veel meer activiteiten, maar de Museumweek duurt niet voor eeuwig! Grijp daarom je kans en kijk op op museum.nl voor de complete lijst. En doe mee aan de Museumkids Escape Game, waar je het mysterie van de verdwenen pronkstukken kan ontrafelen. Wil je meer tips voor tijdens de Museumweek? Volg ons dan op social media - op Facebook en @MuseumweekNL op Twitter en Instagram. Hier zie je ook elke dag om 17.00 Museumweek met Splinter waarin Splinter Chabot je meeneemt naar een museum dat een activiteit organiseert voor de #Museumweek.