Openingstijden, adres & telefoonnummer

Living Looonger - Ouder worden
Living Looonger - Life hacks - foto DigiDaan
Living Looonger - Lifehacks

De Studio is een extra locatie van NEMO Science Museum op het Marineterrein. Hier zijn wisselende programma's te zien voor volwassenen.

Living Looonger

Momenteel kun je in De Studio de tentoonstelling Living Looonger bezoeken. Boek of reserveer alvast je tickets. De afgelopen 150 jaar is onze levensverwachting verdubbeld. We worden dus steeds maar ouder en ouder. Voorlopig staat het record op 122 rondjes om de zon.

Veroudering

In Living Looonger ontdek je alles over de toekomst van veroudering. Test je biologische leeftijd, ontdek wat je zelf kunt doen om zo lang mogelijk te leven en denk mee over een wereld waarin we steeds ouder worden.

Wat kun je zelf doen?

In deze tentoonstelling voor volwassenen ervaar je wat je zelf kunt doen om het meeste uit je levensverwachting te halen. Je duikt in de mysteries van veroudering, bekijkt manieren om zo lang mogelijk vitaal te blijven en ziet behandelingen die het ouder worden kunnen vertragen of misschien wel helemaal tegengaan, met alle risico’s van dien. Kunnen we in de toekomst dan ook 150 worden, of een millennium oud? En wat doet zo lang leven met je levenslust of verhoudingen in de maatschappij? Doen we er misschien beter aan onze sterfelijkheid te omarmen en te oefenen met de dood?

Nog geen Museumkaart?