Quinty Misiedjan en Splinter Chabot op avontuur

05-04-2022 – Mindful kunst kijken, een luistertour door het ‘pauperparadijs’ of 'Spiraling into infinity’; zomaar wat activiteiten uit een nieuwe serie ‘Museumweek met…’. In deze videoreeks nemen Museumweek-ambassadeurs Quinty Misiedjan en Splinter Chabot de proef op de som: wat is de kracht van musea, de objecten en verhalen? Hiermee sluiten ze aan bij het thema van de Museumweek ‘open je wereld’.

Tijdens de Museumweek nemen Quinty en Splinter een duik in het tentoonstellings- en activiteitenaanbod op Museum.nl. Dagelijks geven zij een inkijkje in al het moois wat er te zien & doen is. Zo laat Splinter zich voor heel even opsluiten in het Nationaal Gevangenismuseum in Veenhuizen en danst hij mee bij Frida Friday in het Drents Museum. Quinty ontdekt wat hybride kunst is (MU Hybrid Art House) en laat zich inspireren door de kunstwerken van Alexander Calder in de Kunsthal. De afleveringen worden elke dag om 17.00 uur hier gepubliceerd!

Activeer je fantasie!

Musea zijn onze plekken van inspiratie en verwondering. Van bezinning en herkenning. Een ontmoetingsplaats die het gesprek activeert tussen mensen met verschillende achtergronden en wereldbeelden: juist ook in deze overweldigende tijden! “Doordat musea ons inspireren, kunnen we onze grootst persoonlijke schat activeren, namelijk onze fantasie. Musea zijn in staat de broodnodige magie aan te brengen in onze wereld.” aldus Splinter Chabot.

MuseumVrij

Komende woensdag, 6 april, zijn de laatste opnames van ‘Museumweek met…’ in het Fries Museum, als MuseumVrij officieel gelanceerd wordt: een ludieke actie waarbij werkgevers opgeroepen worden om werknemers een paar uur MuseumVrij te geven. Even de dagelijkse sleur vergeten, opladen en er daarna weer vol energie tegenaan: een win-win! Werkgevers als Warsteiner, Gorillas en onderzoeksbureau Motivaction hebben zich al aangemeld via Museumvrij.nl. "Bij Gorillas zit kunst en cultuur in het DNA. Door dit sympathieke initiatief werden we er bewust van dat kunst en cultuur niet alleen na werk bezocht hoeft te worden, maar het ook fijn is om even uit je werk te breken.", aldus Joost Claessens (Gorillas).

MuseumVrij

Voor meer persinformatie: