Museum Jan Cunen

Leer etsen zoals Willem Witsen

Vrijdag 3 mei van 14 tot 16 uur

Workshop

Wil je zelf de etskunst ervaren? Schrijf je in voor de workshop en ontdek in korte tijd deze mooie, eeuwenoude techniek. De workshop wordt gegeven door Laura Charlotte Casas Valle en Charlotte Ponjeé van EtsXpress.

Graficus

Willem Witsen was een belangrijk graficus: hij wordt geprezen om zijn etsen. Met de oprichting van de Nederlandsche Etsclub in 1885 breekt Witsen samen met collega-kunstenaars Jan Veth en Antoon Derkinderen een lans voor deze techniek. Doel was om de etskunst meer onder de aandacht te brengen. Wil je zelf deze techniek ervaren? Schrijf je in voor de workshop en ontdek in korte tijd deze mooie, eeuwenoude techniek. De workshop wordt gegeven door Laura Charlotte Casas Valle en Charlotte Ponjeé van EtsXpress.

Praktisch

Entree: €15,- + geldig museumticket (inclusief koffie en thee). Schrijf je in door een mail te sturen naar info@museumjancunen.nl. Deze workshop sluit aan bij de tentoonstelling Willem Witsen, stille kracht. Deze tentoonstelling is tot en met 16 juni 2024 te zien in Museum Jan Cunen.

Bezoekersinformatie

Let op: vooraf reserveren is nodig

Vrijdag 3 mei van 14 tot 16 uur

Museum Jan Cunen