Kunstmuseum Den Haag

Samen op pad met de Haagse School

Zaterdag 4 mei van 14 tot 16 uur

Workshop

Ontdek de kunst van de Haagse School tijdens deze familieworkshop! Onder leiding van een museumdocent duik je in de wereld van negentiende-eeuwse schilders. Leer schetsen maken van landschappen, dieren en wolkenluchten en creëer vervolgens je eigen schilderij op doek in het museumatelier.

Familieworkshop

Tijdens deze familieworkshop bekijk je onder leiding van een museumdocent de schilderijen van bekende Haagse schilders uit de negentiende eeuw. In die tijd gingen kunstenaars niet alleen meer naar buiten om schetsen te maken in hun schetsboekje, maar vanwege de uitvinding van de verftube ook om te schilderen! Wat schilderden ze zoal buiten? Je ziet mooie landschappen, dieren, wolkenluchten en gaat zelf ook schetsen maken.

Museumatelier

Vervolgens ga je in het museumatelier een klein schilderij maken op doek. Ga je schilderen in de traditie van de Haagse School of wordt het juist modern? En wat is het verschil? Gebruik je traditionele olieverf en penseel of laat je je inspireren door de bijzondere materialen, zoals echt schapenwol? Tijdens de workshop worden kwalitatief goede en bijzondere materialen gebruikt. Wat gemaakt wordt, gaat natuurlijk mee naar huis!

Bezoekersinformatie

Leeftijd