Fashion for Good Museum

Repair and Rewear: Spring & Festival Edition

29 april 2023 t/m 30 april 2023

Activiteit

Deze activiteit is afgelopen.

Op 29 en 30 april organiseert het Fashion for Good Museum samen met de getalenteerde ontwerpers van New Order of Fashion, De Naaierij en Tailors of Amsterdam een upcycling- en reparatiestation.

Doorbreek de cyclus

Bijna de helft van alle festivalgangers koopt een nieuwe outfit voor het aankomende festivalseizoen, en één op de drie zegt deze maar één keer te dragen. Door in plaats daarvan in je eigen kledingkast te winkelen, kun je de fast fashion cyclus doorbreken en de negatieve impact op de planeet verminderen!

Pimp je geliefde items

Geef je geliefde items een nieuw leven door ze te laten upcyclen tot een unieke en duurzame look door één van upcycling- en reparatietalenten. Of je nu een gat in je favoriete spijkerbroek hebt of een vintage vondst die wat aanpassing nodig heeft, breng ze naar het Fashion for Good Museum en zie hoe de designers hun creativiteit laten werken. Of, ga lekker zelf aan de slag aan de werktafel en krijg tips & tricks om je eigen items te upcyclen.

Tweede leven

Samen met een getalenteerd team van upcycle- en reparatie-experts - Valentine Tinchant van New Order of Fashion, Attila van Tailors of Amsterdam en het team van De Naaierij - organiseert het museum Rewear and Repair op 29 en 30 april. Neem jouw geliefde kledingstukken mee om ze een uniek tweede leven te geven. De volgende soorten reparaties of aanpassingen zijn mogelijk:

• Zichtbaar herstellen
  • Creatief aanpassen en upcyclen
  • Gaten en scheuren
  • Patchwork
  • Zoomen
  • Borduren
  • Knopen

Reserveer snel

Dit soort zorgvuldig werk vereist tijd, creativiteit en vaardigheid van de designers. Hierdoor is een beperkt aantal plekken beschikbaar. Reserveer snel een tijdslot als je verzekerd wilt zijn van een plekje bij Reserveer op de museumsite. De meeste reparaties en aanpassingen kunnen ter plaatse gebeuren in ± 30 minuten, met de machine of met de hand genaaid, afhankelijk van wat nodig is. Museumentree is gratis voor iedereen die een kledingstuk naar het upcycle-station brengt. Ook kun je jouw ongedragen items inleveren in de Stad Textiel Kar van de Gemeente Amsterdam in het museum.

Deze activiteit is afgelopen. Je kunt hier niet meer aan deelnemen.

Bekijk alle actuele activiteiten op Zien & doen

29 april 2023 t/m 30 april 2023