Openingstijden, adres & telefoonnummer

wo 13:00 - 19:00 uur
Pauwstraat 13A
3512 TG Utrecht

Tentoonstelling Matthijs de Bruijne, Compromiso Político, bij BAK in 2018 l 📸: Tom Janssen
Tentoonstelling Trainings for the Not-Yet bij BAK in 2019 l 📸: Tom Janssen
In het auditorium van BAK vinden events zoals performances en lezingen plaats. Op de foto een performance door Black Quantum Futurism, 2019

BAK, basis voor actuele kunst is een podium voor kunst, kennis en activisme. BAK stelt de dringende sociale, ideologische en milieugerelateerde vraagstukken van vandaag de dag aan de orde.

Kunst als publiek domein

BAK combineert publieke programmering en het maken van tentoonstellingen met onderzoek, onderwijs en talentontwikkeling. Het museum werkt met kunst, activisme en academische wetenschap. Ze brengen kunstenaars, theoretici en andere leden van de precaire klassen samen. Zo cultiveert BAK kunst als publiek domein en een plek voor esthetisch politieke experimenten.

Nog geen Museumkaart?