Stedelijk Museum Schiedam

Met museumdocent door de tentoonstelling 'Else Alfelt. Eeuwigheid van de maan'

Vrijdag 17 mei van 14 tot 15 uur

Rondleiding

Ontdek de kleurrijke en abstracte landschappen van de Deense Cobra-kunstenaar Else Alfelt. Onder begeleiding van een ervaren museumdocent kom je in een uur alles te weten over het oeuvre en leven van deze fascinerende kunstenaar.

Onderbelicht

In Denemarken is Alfelts werk bekend en geliefd, maar in Nederland niet eerder op grote schaal te zien geweest. Met deze tentoonstelling werpt Stedelijk Museum Schiedam nieuw licht op haar Cobra-collectie en krijgt een nog onderbelichte Cobra-kunstenaar het podium dat zij verdient. Met ruim vijftig schilderijen en aquarellen uit de periode tussen 1945 en 1970 biedt de tentoonstelling Else Alfelt. Eeuwigheid van de maan een poëtische, bijna mystieke ervaring van haar oeuvre. Koop voor € 5 hier je ticket voor vrijdag 17 mei om 14.00 uur.

Bezoekersinformatie

Met Museumkaart € 5

Let op: vooraf reserveren is nodig

Vrijdag 17 mei van 14 tot 15 uur