Museum Het Schip

Maak je eigen stempel (ex libris) kinderworkshop

Donderdag 2 mei van 11:15 tot 13:15 uur

Workshop

Wist je dat veel kunstenaars van de Amsterdamse School hun eigen stempel hadden om in boeken te drukken? Tijdens deze workshop leer je hoe je zelf zo’n mooie stempel (ook wel ex libris) maakt. En die neem je achteraf natuurlijk mee naar huis!

Ex libris

Door een stempel - ook wel een ex libris – te gebruiken kon je vroeger in één oogopslag duidelijk maken dat het boek van jou was. De ex librissen van de Amsterdamse School waren niet alleen handig, maar vaak ook echte kunstwerkjes. Tijdens deze workshop ga je experimenteren met druktechnieken en leert de workshopdocent je wat er komt kijken bij het maken van zo'n ex libris.

Volwassenen

Deze workshop is bedoeld voor kinderen. Dezelfde workshop vindt op zaterdag 4 mei plaats voor volwassenen.

Bezoekersinformatie

Met Museumkaart € 13,50