mij | museum ijsselstein

Kinderworkshop Spontane Stad – Ontwerp de stad van de toekomst

Zaterdag 21 september van 13 tot 16 uur

Workshop

Sommige gebouwen zijn al heel oud, andere staan er pas een jaar: steden veranderen de hele tijd. Als jij het voor het zeggen had, hoe zou de stad van de toekomst er dan uit zien?

Het jaar 2100

Stel, je komt terecht in het jaar 2100. Welke gebouwen vind je daar? Zijn er gebouwen die nu nog niet bestaan? Welke vormen, kleuren, texturen en materialen gebruiken we voor deze nieuwe gebouwen? En wat gebeurt er in de ruimte tussen de gebouwen in? Samen geven jullie het creatieve antwoord tijdens deze inspirerende workshop in Museum IJsselstein!

Toekomst

De spontane stad begint met een interactief groepsgesprek. Samen bepalen we de start van een toekomstige stad. Je ontwerpt, onder leiding van een echte architect, de gebouwen en denkt na over thema’s zoals: wonen, werken, natuur, cultuur, recreatie en infrastructuur. Zo bouw je samen een fictieve stad van diverse restmaterialen.

Deze workshop wordt gegeven in samenwerking met de architecten van Architectuurlessen.

Bezoekersinformatie

Let op: vooraf reserveren is nodig

Leeftijd

Voor 9 t/m 12 jaar