ARTIS-Groote Museum

In gesprek met kunstenaar Theun Karelse

Dinsdag 21 mei van 20 tot 21:30 uur

Lezing

Met zijn interesses en experimentele praktijk onderzoekt kunstenaar Theun Karelse de grenzen tussen kunst, milieu, technologie en archeologie.

Kunstenaar Theun Karelse zoekt in zijn werk actief naar een wederzijdse relatie met de levende wereld en laat zich daarbij regelmatig inspireren door inheemse kennis. Ook beoefent en ondersteunt hij het herstel van ecosystemen en landschappen in Europa, India en Afrika.

Gedurende deze avond gaat Theun Karelse in gesprek over zijn werkwijze; waarin verzamelen, het vertellen van verhalen, contemplatie en experimenteren een grote rol spelen. Wat kan een landschap je vertellen als je luistert? Wat weet wier? Wat zegt de zee ons?

Over Theun Karelse Theun is bestuurslid van de Embassy of the Earth en onderdeel van het Future of the Delta-team van de Ambassade van de Noordzee. Zijn buitenstudio bestaat uit verschillende tuinen die dienen als proeftuinen voor stedelijke biodiversiteit, klimaatadaptatie en inheemse kennissystemen.

Bezoekersinformatie

Dinsdag 21 mei van 20 tot 21:30 uur