Universiteitsmuseum Groningen

Gezinnen(pub)quiz Canon van Nederland x Universiteitsmuseum

Sonntag 26 Mai von 13 bis 14:30 Uhr(zeit)

Aktivität

Ben jij geïnteresseerd in uitvindingen, ontdekkingen en de Nederlandse geschiedenis? Kom dan op zondag 26 mei naar de speciale pubquiz voor het gehele gezin georganiseerd door de Canon van Nederland en het Universiteitsmuseum.

##Speciale museumquiz De pubquiz heeft verschillende rondes die zijn samengesteld door de Canon van Nederland. Zo leer je meer over de geschiedenis van Nederland op een leuke, spannende en interactieve manier.

##Quiz door het museum Daarnaast is er een speciale Universiteitsmuseum-ronde toegevoegd die in de tentoonstellingsruimtes plaatsvindt en waarin jullie zelf moeten speuren naar de antwoorden! De pubquiz gaat daardoor ook langs een van de sleutelstukken van het museum, Aletta Jacobs, en de nieuwe tentoonstelling Kaleidoscope waarin je onder andere prachtige vogels, stenen en een BMW-auto zult bewonderen.

Aan het einde van de middag gaat het winnende team natuurlijk naar huis met een leuke prijs!

Opgave

Voor deelname aan de quiz is het nodig om je vooraf aan te melden via de website van het museum. Kinderen (vanaf 8 jaar) en gezinnen kunnen zich in groepjes van maximaal 5 personen opgeven. Er kunnen ongeveer 10 teams meedoen.

Kosten

Meedoen aan de quiz kan met je reguliere museumticket. Er zijn geen extra kosten verbonden aan deelname aan de quiz.

Besucherinformationen

Zugang

Zugang ist bei einer Eintrittskarte für das Museum inbegriffen

Niederländische Museumskarte gültig