ABC Architectuurcentrum Haarlem

Laten we samen een betere toekomst bouwen

17 Mai 2023 bis einschl. 24 Juni 2023

Diese Aktivität wurde beendet.

Eveline Stam, wethouder Cultuur & Ruimtelijke Ordening gemeente Heemstede, opent in het ABC de expositie Laten we samen een betere toekomst bouwen. Je bent van harte uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn.

Over de tentoonstelling

Op deze tentoonstelling worden resultaten getoond van een bijzonder kunsteducatie-project waarbij leerlingen van het Atheneum College Hageveld zich hebben verdiept in het thema ‘duurzaamheid & architectuur’. Onder begeleiding van onder meer architecten uit het ABC-netwerk hebben de leerlingen duurzame gebouwen ontworpen en deze vervolgens vertaald naar een maquette. Ca. 80 maquettes zijn op de expositie ‘Laten we samen een betere toekomst bouwen’ te zien.

Achtergrondinformatie

Bij het kunsteducatie-project Laten we samen een betere toekomst bouwen stonden de begrippen ‘architectuur’ en ‘duurzaamheid’ centraal. Het project is opgezet in een nauwe samenwerking tussen het Atheneum College Hageveld en het ABC architectuurcentrum Haarlem. Er is daarbij specifiek aandacht geschonken aan dat belangrijke maatschappelijke opgaven zoals het stoppen van de opwarming van de aarde, de overstap naar duurzame energie en zuinig grondstoffengebruik, grote consequenties hebben voor onder meer het werk van architecten. Bij alle architectuurontwerpen is duurzaamheid immers nu een belangrijk uitgangspunt geworden. Het project Laten we samen een betere toekomst bouwen wil leerlingen kennis laten maken met architectuur, het beroep van architect én de rol die duurzaamheid speelt bij de bouw en de verbouw van gebouwen.

Deze expositie wordt onder meer ondersteund door Stichting Sanctus Bavo.

Diese Aktivität wurde beendet. Daran können Sie nicht mehr teilnehmen.

Alle aktuellen Aktivitäten anzeigen auf Was läuft?

Datum & Uhrzeit

17 Mai 2023 bis einschl. 24 Juni 2023

ABC Architectuurcentrum Haarlem

Groot Heiligland 47