Museum Helmond

Winterkasteel Helmond 2022

17 Dezember 2022 bis einschl. 8 Januar 2023

Event

Diese Aktivität wurde beendet.

Kom tijdens en rondom de kerstvakantie gezellig naar Winterkasteel Helmond! Doe een wens en hang 'm in de prachtig versierde wensboom. En breng ook zeker een bezoek aan Koning Winter. Leuk voor de hele familie! Prik een datum en koop je kaartje alvast online.

Sfeervol aangekleed

Het kasteel is sfeervol aangekleed, met gezellige lichtjes, winterse muziek en zit barstensvol mooie verhalen. Doe een wens, schrijf ‘m op en hang deze in de prachtig versierde wensboom.

Luister naar verhalen

Gast Fantast en Aaltje Verhaaltje vertellen je de prachtigste kerst- en fantasieverhalen in een warm ingerichte kasteelkamer vol met wonderlijke spullen.

Op bezoek bij Koning Winter

Dit jaar krijgen we hoog bezoek van Koning Winter in de raadzaal. Een statige man met blauwe mantel uit een koud land hier ver vandaan. In het kasteel is iets vreemds aan de hand. De kasteelverhalen en herinneringen dreigen verloren te gaan! Daar kan de Winterkoning gelukkig een stokje voor steken. Op magische wijze bevriest hij de mooiste verhalen, gedachten en herinneringen. Hoe hij dat doet? Kom op bezoek, luister naar de mooiste kasteelverhalen en misschien kan hij er ook voor zorgen dat jouw verhalen en herinneringen nooit meer worden vergeten. Wanneer Koning Winter langskomt, blijft nog even geheim.

Fotoshoot, spelen en speuren

Bij de arrenslee op het binnenplein van het Winterkasteel is jouw kans voor een unieke selfie. Ook kun je elke dag spelen en speuren bij en in het kasteel. Maak een speurtocht door de kelder en speel met de middeleeuwse spellen.

Kasteel in brand!

Loop mee met de tour op de eeuwenoude zolder van het Winterkasteel. Weet jij wie de brand op zolder heeft veroorzaakt? De zoldertour hoef je niet te reserveren, aanmelden kan op de dag zelf. Daarnaast kun je alvast in de sfeer komen door met je familie het XXL bordspel te spelen in de ronde torenruimte. ‘Wie wint, die verliest’ dus kijk uit!

Dit en nog véél meer is te beleven tijdens Winterkasteel Helmond!

Diese Aktivität wurde beendet. Daran können Sie nicht mehr teilnehmen.

Alle aktuellen Aktivitäten anzeigen auf Was läuft?

Für Kinder von 0–18 Jahren

17 Dezember 2022 bis einschl. 8 Januar 2023