Museum Helmond

Dag van het Kasteel in Kasteel Helmond

Montag, 6 Juni 2022

Diese Aktivität wurde beendet.

Op Tweede Pinksterdag is het de nationale Dag van het Kasteel 🏰 Vier deze dag in Museum Helmond. Ieder jaar vind je daar een drukbezocht evenement, leuk voor de hele familie. Kom je ook?

Kasteelgidsen

Kom jij langs? Dan tref je de kasteelgidsen vast en zeker op jouw pad door het kasteel. Je kunt ze vragen stellen over de bijna 700 jaar oude waterburcht.

Kasteelheren en -dames

Met je hele gezin of familie meer te weten komen over het eeuwenoude verhaal van Kasteel Helmond? Luister dan naar de kasteelpersonages die je meenemen op reis door de tijd. Zoals Jonkheer Wesselman die je meer vertelt over de geheimen en leuke feitjes over het wonen en leven op het kasteel. Of neem nu Phillippine van Ruyschenberg, zij vertelt over de 80 jarige oorlog hoe zij die in Helmond beleefde en over de pest die jarenlang de stad en zijn bewoners teisterde. Dit jaar is het thema Rampen zijn van alle tijden. En ach ….er vindt ook wel eens een ‘ramp’ in de keuken plaats als de kok het eten laat aanbranden.

Doe mee met de zoldertour

Maak een trip over de eeuwenoude kasteelzolder en luister naar een eeuwenoud verhaal over de brand in het kasteel in 1549. De stemmen op je weg over de zolder brengen je hopelijk verder in het ontdekken van dit echte kasteelmysterie.

Speuren maar!

Heerlijk speuren door de kelders van het kasteel, dat is niet alleen tof maar ook leerzaam. Pak een schildje en houd ‘m onder de lampen zodat het licht erop schijnt. En dan zie jij wat je voor opdrachten kunt maken. En vergeet ook zeker niet je te laten ridderen aan het eind van je speurtocht.

Spelen op het binnenplein

Kom ook een spelletje doen op het binnenplein van het kasteel. Daar vind je verschillende oude spellen.

Hapje eten en drinken

In het Kasteelcafé vind je diverse lekkernijen en versnaperingen. Alles voor een heerlijke, lokale lunch! Of gewoon voor een lekkere kop koffie/thee.

Diese Aktivität wurde beendet. Daran können Sie nicht mehr teilnehmen.

Alle aktuellen Aktivitäten anzeigen auf Was läuft?

Für Kinder von 5–8 Jahren

Datum & Uhrzeit