Maritiem Museum Rotterdam

Zomer in het Maritiem Museum Rotterdam

9 Juli 2022 bis einschl. 21 August 2022

Aktivität

Diese Aktivität wurde beendet.

Het Maritiem Museum is deze zomer jouw culturele 'dagje uit'. Laat je meevoeren in de maritieme wereld in eigentijdse tentoonstellingen. Doe mee met de vele activiteiten en stap aan boord van de schepen voor een rondvaart. Aan de waterkant staan strandstoelen klaar voor de ultieme vakantiegevoel.

Scheepshondenparade

Op zaterdag 9 juli trapt het museum de zomervakantie feestelijk af met een heuse Scheepshondenparade, wanneer Dogparade 010 te gast is in de Maritiem Museum Haven. Een vrolijke optocht van honden en hun baasjes langs de historische schepen en kranen van het museum.

Kinderen gaan aan de slag in de haven

Je strandstoel staat al klaar met uitzicht op de Rotterdamse skyline. Terwijl jij geniet van een ijskoud drankje, gaan de kleine avonturiers spelen in een 'zandsloep' of reuzenbellen blazen. Ze gaan op zoek naar de dieren met een spannende speurtocht en komen er achter of ze stoer genoeg zijn voor het Professor Plons klauterparcours!

Beleef Rotterdam vanaf het water

Heb jij zeebenen? Dan kun je het water op, om Rotterdam te ontdekken. Maak een onvergetelijke rondvaart met één van de historische schepen of stap aan boord voor een vaartocht door het Maritiem District.

Maritieme ambachten in onze werkplaatsen

In de werkplaatsen kom je achter het geheim van maritieme ambachten en scheepsbouw! Daar spatten dagelijks de vonken in het rond bij de demonstratie van de smid en zie je hoe de medewerkers de museale vloot in tiptop conditie houden. Regelmatig zijn er demonstraties en workshops van de smid in de smederij.

Vier je zomer in het Maritiem Museum Rotterda

Vier je zomer bij het Maritiem Museum Rotterdam

Diese Aktivität wurde beendet. Daran können Sie nicht mehr teilnehmen.

Alle aktuellen Aktivitäten anzeigen auf Was läuft?

Für Kinder von 5–12 Jahren

9 Juli 2022 bis einschl. 21 August 2022