Huis Marseille

Widline Cadet. Take This with You / Pran sa avèk ou

24 Juni 2023 bis einschl. 22 Oktober 2023

Diese Aktivität wurde beendet.

Deze zomer nodigt Huis Marseille je uit om de eerste Europese expositie van de in Haïti geboren kunstenaar Widline Cadet te ervaren, getiteld Take This with You / Pran sa avèk ou. Cadet's fotografie richt zich op thema's van migratie, familie en geheugen.

Migratie, familie en herinnering

Widline Cadet vertrok op haar tiende van Haïti naar New York om het contact met haar moeder te herstellen en de geschiedenis van haar familie te onderzoeken. Om haar kleine familiearchief aan te vullen, richtte ze de camera op zichzelf en de mensen om haar heen. Cadets fotografie richt zich op thema's als migratie, familie en herinnering, waarbij de onderwerpen in haar beelden verwijzen naar haar verleden. Cadets werk bevat vaak 'body doubles', die het fotografische proces benadrukken en de kijker aanmoedigen om actief te kijken en hun eigen perceptie in twijfel te trekken. In Huis Marseille combineert Cadet foto's uit familiearchieven met haar eigen foto's tot één archief waarin verschillende generaties en tijdlagen naast elkaar bestaan.

Neem dit met je mee

De titel Take This with You / Pran sa avèk ou verwijst naar haar persoonlijke ervaring met verhuizen tussen Haïti en de Verenigde Staten. De zin schoot haar als kind te binnen toen ze zich voorbereidde op de verhuizing naar de Verenigde Staten. Als volwassene herinnert hij haar aan wat ze mee moet nemen als ze tussen beide landen reist. Het verwijst ook naar het tastbare karakter van fotografie als proces dat objecten dingen omzet in iets wat je makkelijk bij je draagt. Zo kunnen foto’s in tijden van gemis mensen verbinden die ver van elkaar verwijderd zijn in ruimte of tijd.

Diese Aktivität wurde beendet. Daran können Sie nicht mehr teilnehmen.

Alle aktuellen Aktivitäten anzeigen auf Was läuft?

24 Juni 2023 bis einschl. 22 Oktober 2023

Huis Marseille