Openingstijden, adres & telefoonnummer

De voorgevel van Beeld en Geluid Den Haag
De voorkant van het gebouw van Beeld en Geluid Den Haag
Kinderen achter een computer in Beeld en Geluid Den Haag
Word mediawijs in het museum
Geef je eigen persconferentie!
Geef je eigen persconferentie
Mediamuseum
In dit Mediamuseum ga je zelf aan de slag
Het bureau van een journalist

Media? We leven erin! Iedereen is 24/7 consument, gebruiker, deelnemer, onderwerp of maker van media. Media snappen is tegenwoordig net zo belangrijk als leren lezen en schrijven. Waar je bij Beeld en Geluid Hilversum het archief induikt, zie je in Den Haag geen overvloed aan objecten. Je gaat zelf aan de slag!

Nieuws

Het museum voor nieuws en journalistiek. Bij Beeld & Geluid in Den Haag ontdek je alles over nieuws. Hoe maak je en verspreid je nieuws en wie bepaalt wat jij te zien krijgt? Na een museumbezoek snap je hoe nieuws jouw blik op de wereld vormt en weet je welke impact het heeft als jij verhalen deelt.

Museum

Ontdek de vaste tentoonstelling aan de hand van actieve opdrachten en collectie zoals spotprenten, een Transorma en het zwartgelakte dossier van de toeslagenaffaire. In de tijdelijke exposities staan actuele nieuwsthema’s en beeldvorming in de media centraal.

Programmering

Een divers programma met lezingen, mediacolleges en muzikale programma’s geeft je de mogelijkheid om je verder te verdiepen en mee te praten. Het aanbod richt zich op een breed publiek: van kind tot professional.

Museumkaart geldig

Nog geen Museumkaart?

Faciliteiten

• Museumwinkel